Friday, March 14, 2008

這兩天的生活

還在看《紀子の食卓》(!)。應該這樣說,這兩天很忙,沒有時間看戲; 約爸爸週末看戲。看甚麼呀,他問。答曰,《憨豆先生去法國》(我作的名字); 找不到The Kills、The Metros、Littl'ans的mp3,為此甚感氣憤。 "Call me if you care...",這究竟是甚麼歌來的?有沒有人可以告訴我?   星期六要去圖書館。上星期預約的書本:《Federico Fellini:Variety Lights》、《Orwell: The Authorised Biography》和《Two Wasted Years》終於從某處轉到荔枝角來了。   我的房間真的很亂、很亂。絕對不像是一個女孩子的房間。隨地(!)都是衫、手袋、膠袋(!)、信、雜誌、書本、唱片。我絕對是嫁不出去的。   認識不深的日語班同學跟我說,喂,妳似那些不喜歡/不會結婚的女孩子。我立即呆掉。下?我想結婚架,同Hedi呀,可唔可以呀?有需要的話,我可以變成一個男仔(!)(我說的不是指生理上。)

****



好愛Hedi Slimane呀我。點算呀,是否真的要變性做男仔呀?下?有沒有人可以告訴我前面的路要怎樣走(!)呀?我並未傻掉,只是有點迷惘(!)。放心(!)。

完。

6 comments:

Anonymous said...

I think you're not only lost, but have also lost your mind. <--the power of love

Yeah, I like Hedi, too, just after youtubing him. He's charm plus talent plus cool. He got the looks and the brain. He represents the perfect image of my future beloved.

BUT he's gay. Period.

Recently I spent my time viewing
F17 and the Yang/Fan MV. I'm pretty sure I've gone beyond procrastinating to the stage of being counter-productive.

I think I'll youtube Incubus/InMe this weekend. Yeah?

If I don't know you at all I'd be misled by your appearance. You look like a trendy educated city girl all right. Now that I get to know you a bit more, all I can say is "seeing is not believing".

不是抬擧妳,妳有一些興趣與其他女孩子有點不同(對其他女孩子沒有貶意)。當其他人在談論容祖兒的演唱會,妳走去Incubus演唱會衝台,當其他人嚷著keep fit,妳話妳好大食。如果我係男仔(我是個水瓶座),我會學學好Hedi式英文來追妳。

(係咪有啲支持不住呢...)

Zackiemad said...

d,

He represents the perfect image of my future beloved.
<--(惡言相向地)請問你係咪想同我爭仔呢?

"seeing is not believing"<--我開始放縱地著波鞋返工。戴好多飾物(留意Hedi隻左手)。博俾人鬧。

Hedi式英文來追妳<--(溫柔地)請問你有無法國仔介紹呢?我知,你實話,有都留番俾自己啦!車~~~~我諗無咩人會鍾意我架喇,according to my dad,我太「騎呢」。我諗只有Hedi會喜歡我!

InMe(心水選):
1.Crushed Like Fruit
2.Just A Glimpse
3.Firefly
4.Screaming In Circle
5.Underdose
6.Otherside

Joe已經離開左InMe,新碟無佢份。:(

Anonymous said...

<--(惡言相向地)請問你係咪想同我爭仔呢?

Obviously you have skipped the next line. -->BUT he's gay. Period.
(仲唔認自己儍咗?)

我好容易對有藝術才華的男子有好感,尤其係rock musicians. That's all.

He's all yours (if you can get him).

I'm sure Hedi, as an artist, has the insight to see people beyond their facade. He's also open-minded and sensitive. Yeah?

>according to my dad,我太「騎呢」
妳個樣絕對唔騎呢喎!

妳不用易被打動? -->用一般方式來approach妳,妳會覺得悶?無新意?

Anonymous said...

>(用)易

容易

Zackiemad said...

d,

(crying)點解我聽日要返工架?

(自誇/大膽地說)He wouldn't be gay if he had met me.

我好容易對有藝術才華的男子有好感
<--我跟你一樣。Hedi吸引我的﹐不只才華﹑型。我說過了﹐他讀political science(!)。他說他以前是想做記-者!

用一般方式來approach妳,妳會覺得悶?無新意?
<--多數係我approach/追人架喎(!)。基本上﹐我鍾意approach的過程。達到目標後﹐便會放棄。唉﹐我諗﹐我還未遇見一個我真正喜歡的人。

11:30pm(crying)i'm goin to bed:(
(screaming,again)Why do i have to work tmr?WHY?

-Hedi's girl, VS

Anonymous said...

VS,
打工係咁架啦,今日放工之後好好去玩吧!(我昨晚跟一樣野, 搞到十一點幾都仲未完, 後來我老細take over.)