Sunday, July 13, 2008

徬徨的星期六

一個要上班的星期六早上﹐已是煩厭得令我有扮病的衝動。回到公司﹐拿起電話筒﹐預備翻翻銀包有沒有足夠的零錢叫早餐之際﹐仆街了﹐沒有帶銀包。即刻打電話給我同病相連的同事E(只有我和她上班)哀求她上來前買早餐給我。(9點半打給她﹐她說還在上班的途中﹐咩事呢?)

放工﹐問她借了10元搭地鐵(係﹐我無八達通的)去尖沙嘴。(下午的行程:先跟爸吃飯﹐然後跟朋友逛街。)到達老尖站﹐拿起手電想問爸他到了沒有﹐又仆街了﹐無交電話費﹐宜家電話俾人cut左!!!!拿﹐果一刻我真的好驚呀下。即係如果我爸不等我來﹐我真的會站在老尖那人來人往的街上哭起來的(!)。無錢返屋企!無電話打俾朋友!「我無錢返屋企呀﹐請問你可唔可以俾6蚊我返屋企呀?」(台詞我也想定了)但﹐換著是我﹐有人走來問我拿錢﹐我是不會給的呀。好明顯﹐是沒有人會睬我的!

那一刻我在想﹐我會從此流落街頭嗎?

9 comments:

單位 said...

好鬼鍾意你呀!!!!
你真係我好朋友!!!!
GIVE ME 5~!!!

Claudio Li said...

我會比$60你!!

我試過咁比左$50人。你咁直接問,勇氣可嘉,比多$10!!

Zackiemad said...

單位,

你差唔多次次留言都話鍾意我,但永遠就只係記得ando既生日,點先?

Zackiemad said...

claudio,

喂喂,你今日會唔會經金鐘呀?我又無帶銀包呀? =))))))

hohohohohoho!

單位 said...

因為我對你o既愛,同我愛ando一樣咁深ma!!!
BABY~!!

Anonymous said...

乖乖,
下次記得起碼要問人借一百蚊啦!

Zackiemad said...

d,

watched CSI (episodes directed by tarantino)

and yes, i love greg!!!<3

Anonymous said...

Greg is not as funny now, as he becomes a field officer, a CSI himself.

Lady Heather is another character that I like for CSI(Las Vegas).

Catherine(ex-showgirl) has a thing for Warren. But he married someone else in later season.

Sara loves boss (Gil Grissom), the scholarly head of CSI team. But boss seems to be attracted to Lady Heather!

That's all I find interesting about CSI, romance-wise.

Are you an X-file fan? I saw the promo for the new season on AXN last night!

zeiling said...

bb,
你真係好pk囉.
完-