Wednesday, April 25, 2007

Linda 的背後



我不是想向大家推介這部電影,老實說,我也未看過。兜個圈,還不是為了說說James Iha先生嘛。

James Iha的音樂才華也不用多講,重型搖滾暗黑電子迷幻說唱鄉村清新純吉他「範範掂」。今次,他為 "Linda Linda Linda"(リンダリンダリンダ)做原聲大碟,當年報章雜誌極力追捧,「...整部電影的核心是由非凡人物樂團(The Smashing Pumpkins)吉他手James Iha所譜出動感十足、深烙人心的配樂...」。這張soundtrack我剛聽過了,不用問我,他的一切都是最棒的。


James Iha在其紐約studio內錄製歌曲(跟某友人說起,如果有機會去紐約,一定會扮蕩失路衝入去。她卻說﹕「你可唔可以俾o的誠意﹐錄隻demo俾佢(狂叫聲)﹐佢可能會覺得你有o的料到。」哇﹐完全墮入o西!)

10年一個轉,這位友人預言我很快會再次迷上清春先生。

3 comments:

Anonymous said...

You might have a better chance bumping into Iha-san in those vintage underground concert venues (knitting factory maybe)?

Soft hair and soft voice + rock-the-world guitar playing. I love the combo.

dd2

Zackiemad said...

u've seen it???Gosh..i just love him to death...he was soo gd in those acoustic session in SP's early days...

Anonymous said...

Just been to Lake Trout's gig at the knitting factory.
After seeing his clips, I just had a feeling he suits those underground concert venues.